how to make your own website for free

Świąteczne warsztaty kreatywne

12.12.2020

W sobotę 12 grudnia w Spot Familia odbyły się kolejne warsztaty kreatywne. Tym razem o tematyce swiatecznej. Podopieczni mieli do wykorzystania masę kolorowych drobiazgów. Nad wszystkim czuwała p. Ewa Kerszke-Narloch. Wykonane ozdoby na pewno będą doskonałym uzupełnieniem atmosfery świątecznej w domu. Spotkanie zakończyło się słodkim poczestunkiem.

Kreatywne spotkanie mikołajowe

05.12.2020

Kreatywne spotkanie mikołajkowe w Spot Familia odbyło się w sobotę 5 grudnia. Dzieci pod kierunkiem p. Ewy Narloch wykonały piekne tablice organizacyjne do swojego pokoju. Spotkanie zakończyło się wręczeniem bogatych paczek od sponsorów Roraty Gdynia.

Wyjście do Air Space i Jump City

30.10.2020

Tuż przed zamknięciem różnych przyjemności udało się nam jeszcze wyjść do Air Space oraz Jump City. Mogliśmy wyskakać całą niespożytą energię 😉

Zajęcia plastyczne

26.10.2020

Na jesienne słoty najlepsze są zajęcia plastyczne 🙂

Wyjście do kina

19.10.2020

19 października 2020r wybraliśmy się do kina Helios na film "Tajemniczy ogród". Film był przepiękny, oczywiście nie obyło się bez łez 😉

Przed ponownym zamknięciem...

18.09.2020

Życie przed ponownym zamknięciem SPOT było jak zwykle pełne ciekawych przygód. Wychowawcy starali się nadać barw naszej szarej rzeczywistości. Z Panią Anią i Karoliną przeszliśmy las wzdłuż i wszerz. Podziwialiśmy piękno natury, nabieraliśmy energii na następny dzień.

W zdrowym ciele zdrowe ciele - z takim przysłowiem aktywność nie jest straszna 🙂 A czemu by nie skorzystać z pięknej pogody?

Czasami też potrzebujemy spokoju i bycia po prostu razem.

Wakacje 2020

08.08.2020

Garść informacji na czas kwarantanny

18.04.2020

ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT !

Czy martwisz się obecną sytuacją związaną z Koronawirusem?

11.04.2020

Poniższy tekst jest tłumaczeniem artykułu znanego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego Roberta Leahy’ego, autora licznych publikacji z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej, a także publikacji dla pacjentów.


Tekst w wersji oryginalnej: https://www.psychologytoday.com/us/blog/anxiety-files/202003/are-you-worried-about-the-coronavirus?fbclid=IwAR1yFByoH0sv57vIwh5V8QVvZV8B83YBsG2CbHuBCPoLEJrcTeC4_Nd-WSM


Czy martwisz się obecną sytuacją związaną z Koronawirusem?

Oczywiście, że się martwisz. Prawie wszyscy są zaniepokojeni, a niektórzy unikają codziennych czynności, które kilka tygodni temu wydawały się bezpieczne.


Musimy podejść do tego tematu bardzo poważnie, starać się jak najlepiej powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa i stosować się do wytycznych dotyczących higieny (mycie rąk, środki dezynfekujące, dystans) oraz do ostrzeżeń dla podróżnych. Możemy mieć trudność z uwierzeniem, że nie jest to wyimaginowany problem. To nie jest „zwykłe przeziębienie” i musimy zrobić, co w naszej mocy, aby zmniejszyć ryzyko.


Ale nawet jeśli przestrzegasz wszystkich tych wskazówek, nadal możesz się bardzo martwić. W rzeczywistości niektórzy ludzie żyją w strachu. Niektórzy ludzie myślą, że niebezpieczeństwo jest rychłe i nieuniknione – że są skazani – że nie ma ucieczki. Możesz zauważyć, że jesteś bombardowany przez lękotwórcze myśli:


„A  co jeśli ktoś na mnie kichnie?”; „Co się stanie, jeśli zostanę poddany kwarantannie?”; lub „Co jeśli umrę z tego powodu?” Te myśli mogą prześladować cię dzień i w nocy i powstrzymywać cię przed zaśnięciem, mogą budzić cię w środku nocy w poczuciu przerażenia.

Co powinieneś zrobić? Czy nie powinieneś się w ogóle martwić? Czy powinieneś po prostu myśleć pozytywnie?

Nie, masz prawo się martwić, masz prawo do niepokoju i nie jesteś sam.

Pytanie, które należy zadać, to ile i jak często powinieneś się martwić? Jak myślisz, z jak dużym zagrożeniem masz do czynienia?


Uprawomocnij swój niepokój.


Jest to trudny czas dla milionów ludzi zaniepokojonych ryzykiem infekcji. Daj sobie prawo do odczuwania niepokoju. Znormalizuj to, że jest to naturalna, ludzka reakcja. Nie zadręczaj i nie obwiniaj się tym, że się boisz. Jest to naturalna reakcja na realne zagrożenie, przed którym stoimy.

Ale tak samo, jak masz prawo czuć się niespokojnym, masz również prawo do patrzenia na sprawy z innej perspektywy.


2. Rozróżnij produktywne i nieproduktywne zmartwienie.

Produktywne zmartwienie prowadzi do produktywnego działania – już teraz, danego dnia. Jest to lista rzeczy do zrobienia, które pomogą poradzić sobie z problemem. Na przykład: produktywne już teraz jest mycie rąk, stosowanie środków dezynfekujących, nie witanie się poprzez uścisk dłoni, zakrycie twarzy w przypadku kaszlu oraz – w grupie wysokiego ryzyka – unikanie niepotrzebnych podróży i zatłoczonych miejsc. To ma sens.


Ale bezproduktywne zmartwienie wiąże się z powtarzającymi się negatywnymi myślami typu „a co jeśli?” – na które nie ma odpowiedzi. Nieproduktywne zmartwienie wiąże się z myślami typu „Co, jeśli ktoś kaszlnie na mnie?” lub „Co jeśli mam wirusa?” Nie ma już teraz listy rzeczy do zrobienia, która by ci w tym pomogła. Jeśli więc nękają Cię nieproduktywne zmartwienia, musisz przejść do następnego kroku – akceptacji.


3. Zaakceptuj niepewność i to, czego nie możesz kontrolować.

Centralną częścią zamartwiania jest nietolerancja niepewności. Często utożsamiamy niepewność ze złym skutkiem wydarzeń – w tym przypadku tragicznym rezultatem. Ale niepewność nie ma wpływu na rezultat. Już akceptujesz niepewność: jedząc jedzenie, przechodząc przez ulicę, prowadząc samochód. Nie możemy kontrolować wszystkiego – ale to nie znaczy, że jesteśmy w wielkim niebezpieczeństwie. Możesz kontrolować wiele czynników ryzyka, takich jak higiena, dystans i podróż do bardziej ryzykownych miejsc.


4. Skup się na „prawdopodobieństwie”, a nie na „możliwości”.

Kiedy jesteśmy niespokojni, często myślimy: „Ale ja mogę być tym jedynym”. Tak, to jest prawda. Ale istotne pytanie brzmi: „Jakie jest prawdopodobieństwo, że umrę z tego powodu?” Dlatego ważne jest, aby spojrzeć na rzeczywiste liczby1.


5. Unikaj googlowania.

Kiedy martwimy się o coś, najczęściej Google pokazują najgorszy wynik. Tak więc, jeśli martwisz się bólem głowy jako oznaką raka mózgu, wyszukujesz w Google „Rak mózgu – ból głowy”. To prowadzi do 44 200 000 stron internetowych. Hmm… Brzmi nieźle. Ale według Światowej Organizacji Zdrowia prawie każdy ma kiedyś bóle głowy. Ponownie, nie mylmy „możliwości” z „prawdopodobieństwem”. Nie pomyl natknięcia się na historie w internecie z prawdopodobieństwem, że to Tobie coś się stanie. Charakter wyszukiwania informacji w internecie polega na tym, że spędzasz dużo czasu wśród negatywnych informacji i prawdopodobnie znajdziesz tam złe wiadomości. Nigdy nie zobaczysz nagłówka w gazecie: „Nic się nie stało”. Trudno sobie wyobrazić, że nic się nie dzieje. Radzę więc ograniczyć wyszukiwanie informacji w internecie.


6. Odłóż na bok czas martwienia się.

Codziennie widzę pacjentów i każdy pacjent ma swój termin spotkania. Możesz zrobić to samo ze swoim zamartwianiem na temat wirusa. Zaplanuj 15 minut każdego dnia, aby się tym martwić2 – powiedzmy o 15:30. Przez resztę dnia lub nocy, gdy pojawią się obawy – zapisz je i odłóż na bok. Następnie, gdy przejdzie Twój zaplanowany czas na martwienie się, zadaj sobie pytanie: „Czy to jest produktywne czy nieproduktywne martwienie?”; „Czy istnieje lista rzeczy do zrobienia, która pomoże mi teraz lepiej sobie radzić?”; „Co jeśli zaakceptuję niepewność?”; i „Jakie jest prawdopodobieństwo?”


7. Ustalaj codzienne cele.

Martwienie się zajmuje dużo czasu i energii i rzadko prowadzi do produktywności. Zajmij się pozytywnymi celami, takimi jak ćwiczenia, wykonywanie swojej pracy, zajęcie się czymś co jest dla cienie ważne lub związane z Twoimi wartościami. Kiedy skupisz uwagę na tych pozytywnych codziennych celach, może zdarzyć się, że Twoje myśli będą odpływać do martwienia się. Zaakceptuj to, zauważ i odłóż swoje obawy na wyznaczony „czas na martwienie się”. Jesteś teraz zbyt zajęty pozytywnymi celami, aby rozpraszać się zmartwieniem.

Dobronosze

11.04.2020

Informator dla SPOT dotyczacy COVID

25.03.2020

Widzialna Ręka

25.03.2020

Kwarantanna

25.03.2020

Krótki film o koronawirusie dla dzieci

25.03.2020

Porady dla Rodzica - jak spędzić czas z dzieckiem w domu?

18.03.2020

Zajęcia plastyczne - decupage

28.02.2020

27 lutego w SPOT Familia odbyły się warsztaty plastyczne zorganizowane przez panią Anetę Śramską-Piątek dla podopiecznych, ich rodziców oraz dla społeczności lokalnej. Uczestnicy zajęć tworzyli pojemniki na drobiazgi metodą decupage.

Ferie 2020

04.02.2020

Ferie w SPOT jak zwykle były pełne atrakcji 😊. W pierwszym dniu byliśmy na warsztatach w Galerii Grafija w Mostach. Tworzyliśmy zimowe słoje. Efekty naszej pracy widoczne są na poniższych zdjęciach.

Drugi dzień spędziliśmy na grach i zabawach zorganizowanych w Amazonii.

W trzecim dniu do naszego SPOTu przyjechali animatorzy z EcoArt i zorganizowali dla nas zajęcia z programowania i robotyki. To był bardzo kreatywny dzień.

W czwartek pojechaliśmy do Szymbarka, gdzie poznaliśmy historię powstania tego miejsca. Niezwykła pani przewodnik przybliżyła nam również historię Polski. Po zwiedzaniu skansenu mieliśmy czas na zabawę na świeżym powietrzu.

Piątek był równie aktywny co pozostałe dni. Po spacerze ulicami naszej przepięknej Gdyni wstąpiliśmy do AirSpace. Tam czekał na nas trener Krzysztof, który wycisnął z nas "siódme poty" 😉.

Sobota była czasem odpoczynku i relaksu. Wraz z wychowawcami poszliśmy do kina Helios na film " Doktor Dolittle". To były naprawdę wspaniałe ferie.